Saturday, October 12, 2013

Misi Kemanusiaan dan Kemasyarakatan Kesukarelawan di Perkampungan Muslim Champa, Kemboja 2013

 
Petikan dari emel saya bertarikh 10 Oktober kepada semua staff UiTM Johor.
Antara barang-barang pakaian dan keperluan yang disedekahkan oleh penderma untuk di hantar ke Kemboja
 
Assalam dan Salam Satu Segamat
Warga UiTM Johor yang dikasihi,
 
Terima kasih kepada semua warga UiTM Johor dan para dermawan yang telah menyumbang sama ada wang ringgit, keringat, tenaga dan barangan serta pakaian bagi Misi Kemanusiaan dan Kemasyarakatan Kesukarelawan di Perkampungan Muslim Kemboja pada 16-19 Oktober minggu hadapan.

Sambutan dari warga UiTM,pelajar-pelajar, ahli keluarga dan rakan-rakan amat LUAR BIASA dalam tempoh dua minggu (iaitu tempoh yang amat singkat selepas mendapat kelulusan kertas kerja)


Alhamdulillah, kami berjaya mendapat penyertaan sebanyak :
 
- 7 ekor lembu untuk Qurban/Aqiqah (sasaran awal adalah 4 ekor lembu)
- 25 buah wakaf telaga/pam air ( 16 dari Segamat dan 9 buah dari Johor Bahru) ( sasaran awal hanya 5 buah wakaf telaga)
- sebuah wakaf tandas/bilik air
- 47 pasang wakaf telekung
-hampir 1000 kg barangan/ pakaian/ alat tulis/ ubat gigi/ muqaddam/ yassin/ mainan kanak2 (namun, kami cuma boleh bawa 500kg bersama dalam penerbangan nanti .. kami akan usahakan untuk baki pakaian yang lain untuk dihantar ke Kemboja)
 
Saya bagi pihak persatuan Marketeers dan Persatuan Kebajikan dan Pembangunan Masyarakat Kemboja (ACCAM) mengucapkan jutaan TERIMA KASIH kepada semua yang telah menyumbang dan sudi mengorbankan wang ringgit dan harta benda serta memberi sokongan dalam segala aktiviti yang kami jalankan seperti kutipan amal, campus car wash dan jualan amal ( jualan jajan di bilik rehat pensyarah) bagi menambah dana untuk menyempurnakan misi ini.
Dengan ini penyertaan untuk Qurban adalah ditutup.
Seramai 21 orang pelajar persatuan Markeeters dan 4 orang pensyarah PDP akan berangkat pada 16-19 Oktober 2013. Mohon doakan agar perjalanan kami dipermudahkan oleh Allah s,w.t dan segala yang dirancang berjalan lancar dan memberi manfaat kepada semua pihak.
Semoga Allah memberi nikmat dunia dan akhirat kepada tuan/puan dan para dermawan semua serta dilapangkan masa, kesihatan dan kewangan agar dapat meneruskan amalan mulia ini pada masa akan dating.

Anda Buat... Anda Dapat.. Anda Hebat.. Anda Memang Luar Biasa...
 
 
Norshahniza Sahari
Penasihat Marketeers merangkap Penasihat Progam Misi Kemanusiaan
Pensyarah Pemasaran
UiTM Cawangan Johor
 
 
  

No comments:

Post a Comment